GRUPA II

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE

 MARZEC  2017

  1. Wiosna tuż, tuż. 

 

  • Poszerzanie wiedzy o nowej porze roku i zwiastunach wiosennych.
  • Wdrażanie do pielęgnowania roślin w ogrodzie przedszkolnym.
  • Jakie są zwiastuny wiosny ?
  • Zima – wiosna porównywanie pór roku i wskazywanie cech, które je charakteryzują.
  • „Marcowa pogoda” –Poznanie i wyjaśnienie przysłowia „W marcu jak w garncu”. Spacer po okolicy połączony z obserwacjami zmian, które zachodzą w przyrodzie.
  • Zwierzęta budzą się do życia, ptaki wracają do Polski – swobodne rozmowy o życiu zwierząt.
  1. Historia Polski
  • Kształtowanie zainteresowań związanych z historią naszego państwa.
  • Książę, król, prezydent, czyli kto rządzi w Polsce
  • Kim był Mieszko I ? – czyli, przedstawienie założyciela państwa polskiego, pierwszego władcy. 
  • Kto był pierwszym królem Polski? Przedstawienie postaci Bolesława Chrobrego.
  • „Zastał Polskę drewnianą, a zostawił murowaną” – dokonania króla Kazimierza Wielkiego.

   III.  Dobre maniery ważne dawniej i dziś

 

  • Kształtowanie właściwych zachowań w różnych codziennych sytuacjach.
  • Co to są dobre maniery? – wyjaśnienie pojęcia.
  • Mówię: dzień dobry, proszę, dziękuję. Kiedy używamy poszczególnych zwrotów grzecznościowych?
  • Jak zachować się  wobec kobiet oraz osób starszych w konkretnych sytuacjach.
  • Dobre maniery na królewskim dworze – czyli poznajemy kilka zasad zachowania wobec króla/królowej.

 

  1. PRZYGOTOWANIE DO KSZTAŁTOWNIA POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
  • Pomiar długości-poznanie prostych sposobów mierzenia.
  • Określanie wysokości, porządkowanie od najniższego do najwyższego.
  • Doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała.
  • Rozwianie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od siebie.

 

  • Z chętnymi dziećmi praca wg. Odimiennej metody nauki czytania” –   I. Majchrzak
  • Nasze lektury: „Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci”, „Jagiełło pod prysznicem”
  • Wierszyki, rymowanki.

 

06.03.2017 r. Podróż do Meksyku – dzień przedszkolny.

 
Powrót do strony głównej